Kurdish Information and News blog, kurd, kurdish, kurdisch, kürt, kurde, kurdistan, apo, zana, barzani, talabani, psk, pkk, dtp, kdp, ynk, puk, pdk, pik, kurdians, politika, siyaset, dogru gercek haber, sondakika, son dakika, spor, ekonomi haberleri, multimedya, rss, forum, 2009, 2010, newroz, peyamner, pukmedia, gundem, ozgurpolitika, azadiyawelat, human, blogger, blog, blogs, freedom, alevi, yezidi, sunni, suryani, iran, iraq, syria, usa, israel, united nations, europa, nato
Bizler, Kürtlükle ilgili fikirlerimizden dolayı yargılandık...
ABD, istihbarat verdi, yolunu açtı, sen ne yaptın? Saldırdın da ne oldu? Eline ne geçti? ABD, sana yeni yardım etmiyor ki, 24 yıldır yardım ediyor...
Gerilla Kazanlardan 1 ton TNT elde etti
ANF-BEHDİNAN (25.12.2007)-Türk ordusunun Kandil’e yağdırdığı 100 ton bombadan gerilla şu ana kadar en az 1 ton TNT elde etti. Bu arada Amerikan keşif uçuşlarının bölgede sürdüğü öğrenildi.
Türk savaş uçakları 16 Aralık günü 50 savaş uçağı ile Kandil bölgesine saldırıda bulundu ve 100 ton bomba yağdırdı. 22 Aralık günü de yine düzenlenen hava saldırısında özellikle Zap alanı aralıksız bombalandı. Alınan bilgilere göre F16 savaş uçaklarından atılan füzelerin yanı sıra çok sayıda kazan bombası Kandil’e atıldı. Bu bombalar 2 sivilin ölümüne ve 15 köyün yıkılmasına yol açmıştı.
ZAP VE AVAŞİN’DEKİ KAZANLARDAN TNT ÇIKARILDI
HPG kaynaklarından alınan bilgilere göre gerilla güçler patlamamış kazan bombalarından çok miktarda TNT elde etti. Avaşin bölgesinde patlamamış 500 kilogramlık bomba ile aynı ağırlıkta Zap’ta bulunan bombadan gerillanın 1 ton TNT çıkarmayı başardığı öğrenildi.
HPG’lilerden Rubar Andok da bir değerlendirme yazısında Türk devletinin operasyonlarının fiyasko ile sonuçlandığının altını çizerek, “Taşları un eden, kazanların dışında, patlamamış birçok kazanda, gerillanın bir kaç yıllık TNT ihtiyacını karşılayacak kadar var” ifadelerini kullanmıştı.
GARE’DE KEŞİF UÇUŞLARI
Öte yandan ABD’nin bölgedeki keşif uçuşlarının sürdüğü bildirildi. HPG kaynakları, son olarak uçuşların Gare alanında yapıldığına dikkat çekti. Daha önceki Türk saldırılarının keşif uçuşlarından sonra yapıldığı göz önüne alındığında Gare alanına yönelik de bir saldırı ihtimali bulunuyor.
İlk olarak 16 Aralık’ta yapılan kapsamlı hava saldırısından sonra 18 Aralık günü karadan bir operasyon yapıldı, 22 Ekim günü de yine havadan bir operasyon düzenlendi. Ayrıca peşmerge kaynaklarına göre 23 Aralık öğleden sonra Türk savaş uçakları Güney Kürdistan topraklarını bir kez daha vurdu. Bu durumda 16 Aralık’tan bu yana toplam dört sınırötesi saldırı gerçekleşmiş oldu.
KEŞİF UÇAKLARI DOÇKA MENZİLİ DIŞINDA UÇUYOR
Hava saldırılarından sonra genellikle aynı bölge bu kez katyuşa ve obüslerle bombalanıyor. Keşif uçuşlarının ise çok yüksekten yapıldığı edinilen bilgiler arasında. Keşif uçuşları Doçkaların menzili dışında yapılıyor.
Operasyonların tümü HPG’ye göre fiyasko ile sonuçlandı. HPG Anakarargah Komutanı Bahoz Erdal, bu operasyonları “sanal zaferler” olarak değerlendirdi. HPG sitesinde Bahoz Erdal’la yapılan bir röportajda Türk hava saldırıları değerlendirildi. “Bir taraftan bu saldırı iyi oldu” diyen Erdal, Bu bahane de artık ellerinden çıktı. Sanki ABD ellerini serbest bıraksa, gelecekler hepimizi yutup kalanları da götürecekler. İşte geldin, ne yaptın? Fiyasko.” dedi.
“FAKİR” BÜYÜKANIT
Bunların beyhude çabalar olduğunu söyleyen Erdal, Türk Genelkurmay Başkanı Yaşar Büyükanıt için de “fakir” ifadesini kullandı. Saldırıların ABD’nin desteğiyle gerçekleştiğinin altını çizen Erdal şöyle konuştu: “ABD, Türkiye’ye yeni yardım etmemektedir. Yaşar Büyükanıt, ‘en mutlu günüm, rahat uyuyabildim’ diyor. Bu senin zayıflığındır, fakir. Bu, ne kadar zayıf olduğunu, biçare olduğunu gösterir. ABD, istihbarat verdi, yolunu açtı, sen ne yaptın? Saldırdın da ne oldu? Eline ne geçti? ABD, sana yeni yardım etmiyor ki, 24 yıldır sana yardım ediyor.”
‘KÜRDİSTAN COĞRAFYASINDA UYDULARLA HAKİMİYET OLMAZ’
Erdal, Kürdistan coğrafyasında uydularla hakimiyet sağlanamayacağını vurgulayarak şöyle konuştu: “Bu son saldırı gibi hayali zaferlerle, kandırmak istemektedir. Yoksa ABD, daha size ne yapacaktır. ABD’nin keşif uçakları, uyduları, Irak ovalarındaki sorunları halletti mi ki, Afganistan’da her gün verdiği kayıpları engelleyebildi mi ki, sana istihbarat vererek sen PKK gerillasını yok edeceksin. Şunu da diyelim, Kürdistan coğrafyasına, ülkemizin dağlarına hiçbir uydu hakimiyet sağlayamaz. Bu yüzden ne kadar keşfederlerse etsinler, ki şehir ve köylerimiz yoktur ki, keşfetsinler. Biz gerillayız, bir yılan gibi, ne yeri ne evi vardır. Kürdistan dağları sarptır ve ne kadar keşif uçakları ve uyduları da olsa, gerilla hareketi üzerinde hakimiyet kuramazlar. Bu yüzden biz diyoruz ki, bu yaratılan büyük boş umutlar, ya da bu hayali zaferler, zayıflık psikolojisini, yenilgi psikolojisini geçirmek istemelerinin dışında bir şey değildir.”
`ERDOĞAN VE BÜYÜKANIT YARGILANSIN'
NOEL KUTLAMALARI
HOLLANDA HÜKÜMETİNDEN KÜRDİSTAN BÖLGESİ’NDE KONSOLOSLUK AÇMA KARARI...
25-Dec-07 [12:44]
PNA-Hollanda Dışişleri Bakanlığı, ‘Hollanda Ticaret Teşvik Konseyi'nin düzenlediği toplantıya katılan işadamlarının, Federal Kürdistan Bölgesi (FKB)’nde yatırıma yoğun ilgi göstermesi nedeniyle', Kürdistan Bölgesi’nde konsolosluk açılması yönünde karar aldı.
Ülkenin önde gelen ekonomi gazetelerinden Financieele Dagblad'ta yer alan habere göre, Hollanda Ticaret Teşvik Konseyi'nin Irak ile ilişkileri geliştirmek için düzenlediği konferansa katılan 40 firmanın, özellikle bölgeye yatırıma sıcak bakmaları nedeniyle, hükümetin Kürdistan Bölgesi’ne konsolosluk açılması yönünde girişimler başlattı.
Hollanda Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, hükümetinin FKB’de konsolosluk açmak istediği yönündeki haberleri doğruladı.
Sözcü, bölgede kurulması plananan konsolosluğun, Hollanda- Kürt bölgesi ilişkilerinin geliştirilmesi yönünde faaliyet yürüteceğini ekledi. Konsolosluğun hangi şehirde açılacağı konusunda hükümet yetkililerinin henüz kesin karar almadığı belirtildi.
Hollanda Ekonomi Bakanlığı da Kürdistan Bölgesi’ndeki ekonomik faaliyetleri desteklemek için 3 milyon Euro ayırdı. Konsolosluğun faaliyete başlaması ardından kullanılabilecek olan bu paranın, Irak'ın Tesisi Fonu'ndan sağlanacağı belirtildi.
Kürdistan Bölgesi’nde tarım, kimya endistrüsü, eğitim, sağlık, yiyecek gibi sektörlerde yatırım yapmayı planlayan Hollandalı işadamları, bölgede acilen hastane, köprü, baraj, yol ve üniversitelerin yapımına başlanması gerektiğini düşünüyor.
Irak petrolünün Türkiye'ye gönderildiğini ve burada rafine edildikten sonra tekrar Irak'a gönderildiğini söyleyen Hollandalı yetkililer, ‘’FKB’de bir petrol rafinerisi kurmak istediklerini’’ belirtti.