Erdogan'dan çarpıcı açıklama 13 Kasım 2007 Başbakan Erdoğan partisinin grup toplantısında yaptığı konuşmaya terör sorunuyla başladı. İşte Erdoğan'ın konuşmasından satırbaşları: - Yurtdışına yaptığım ziyaretlerde bazı ifadelerle karşılaşıyorum. Bize ülkemizdeki azınlıkların durumunu soruyorlar. Ben de hangi azınlıklardan bahsediyorsunuz diye sorduğumda 'Kürt kökenli vatandaşlar' diyorlar. Onlara Kürt kökenli vatandaşlarımızın azınlık unsuru değil aslı unsurun parçası olduğunu söyledim. Hatta dedim ki eğer bu sözlerinizi duyarlarsa en önce onlar isyan eder. Kürt kökenli Türk vatandaşlarına azınlık demek onlara en büyük hakarettir. Türkiye, terör sorununu bölgede adalet tesis ederek çözecek. ABD ziyaretimizde Türkiye'nin geldiği noktayı yani nefsi müdafa aşamasında olduğumuzu anlattık. ABD'den artık fiili adım beklediğimizi vurguladık. Üçlü mekanizmadan sonuç alınamadığı için bu noktaya geldik. ABD Başkanı Bush ile ortak basın toplantısında kendisi, PKK'nın; Irak'ın, ABD'nin ve Türkiye'nin ortak düşmanı olduğunu bizzat açıkladı. Ortak düşmana karşı mücadele edileceğini açıkladı. Düşman nedir? Ortardan kaldırılması gereken unsurdur.

0 Yorum: