Kürdistan - ERDOĞAN İLE DİYARBAKIR’DAN GİDEN HEYET ARASINDA ‘’KÜRTÇE’’ KRİZİ... 8-Apr-08 [17:51] PNA-Türkiye Başbakanı Recep Tayip Erdoğan, Kürtlerin anadilde eğitim hakkını savunan Diyarbakır Barosu Başkanı Sezgin Tanrıkulu’na kızarak “yalan konuşuyorsun, dürüst değilsin” dedi.Tanrıkulu ise Erdoğan’ın bu hakaret içerici sözlerine karşı sert tepki gösterdi. Türk Başbakan Erdoğan, Diyarbakır Ticaret Sanayi Odası, Diyarbakır Barosu, Diyarbakır Ticaret Odası, Diyarbakır Tabip Odası ve Diyarbakır İşadamları Derneği’nin de aralarında bulunduğu 17 sivil toplum kuruluşuyla makamında görüştüğü toplantıda gerginlik yaşandı. Diyarbakır Barosu Başkanı Sezgin Tanrıkulu, bölgeye ilişkin görüşlerini aktarırken bölgeye yönelik hazırlanan paketlerin sadece ekonomik içerikli olduğunu belirterek sorunun sadece ekonomik değil siyasal yönünün de bulunduğunu anlattı. Tanrıkulu’nun bu sırada ana dilde eğitim ve kamusal alanda ana dilde hizmet alma hakkının Türkiye’de bulunmadığı ifade etmesi Erdoğan’ı kızdırdı. Tanrıkulu'na “Ana dilde eğitim sadece azınlıklar içindir. Onlara da kurs açılır” şeklinde cevap veren Erdoğan, Tanrıkulu’na Almanya’da yaşayan Türklerin durumunu örnek gösterdi. Erdoğan’ın bu örneği vermesi üzerine Tanrıkulu, oradaki Türklerle Türkiye’de yaşayan Kürtlerin karıştırılmaması gerektiğini belirtti. Erdoğan, Tanrıkulu’nun bu sözlerine sert çıkarak “Yalan konuşuyorsun, sen dürüst değilsin" dedi. Tanrıkulu da “Ben dürüstlüğümü kimseye ispatlayacak değilim. Bana hakaret edemezsin" diyerek toplantıyı terk etti. Diyarbakır Ticaret Sanayi Odası, Diyarbakır Barosu, Diyarbakır Ticaret Odası, Diyarbakır Tabip Odası, Diyarbakır İşadamları Derneği ve Mazlum-Der’in de bulunduğu kuruluşlar tarafından hazırlanan raporda yer alan bazı öneriler şöyle : - Demokratikleşme konusunda tavizsiz ilerleme kaydedilmesi bakımından öncelikle aksayan ve duraksayan AB’ye katılım süreci kararlı bir irade ile devam ettirilmelidir. - Kürt sorununun çözümü için ifade özgürlüğünün önündeki ve kültürel haklar ile ilgili tüm sınırlamalar ortadan kaldırılmalıdır. - Özel ve kamuya ait yayın kuruluşlarının ana dilde yayın yapması ile ilgili tüm engeller kaldırılmalıdır. - Eğitim ve öğretim kurumlarının her düzeyinde ana dilde eğitim öğretim hakkı seçmeli ders olarak sağlanmalıdır. - Üniversitelerde Kürt Dili, Tarihi ve Edebiyatı ile ilgili bölüm veya enstitü kurulmalıdır. - Kamu kurum ve kuruluşlarında anadilde hizmet alınması sağlanmalıdır. - İsimleri değiştirilen yerleşim yerlerinin eski isimleri tekrar verilmelidir. - Seçim barajı adil bir seviyeye getirilmelidir. - Zorunlu göçe maruz kalanların ekonomik ve sosyal sorunlarını çözmeye yönelik kapsamlı bir proje hazırlanmalıdır.

0 Yorum: