Dağlıca komutanından ‘subaylar arası uyuşturucu şebekesi’ itirafı

Kurdistan-Post/ANF-İSTANBUL (16.05.2008)- HPG gerillaları tarafından basılan Dağlıca Komutanı Yarbay Onur Dirik'e ait bir ses kaydı daha ortaya çıktı. Konuşmasında bölgedeki köylülerin imha edilmesi gerektiğini anlatan Yarbay Dirik, subaylar arasında esrar, uyuşturucu şebekesi olduğunu söylüyor. 8 askerin esir alınması konusunda ise Yarbay Dirik, ’’Bilseydim o esirleri topculara hedef gösterirdim. Havan, top niye attırmadık ki oraya? Sonunda çok pişman oldum ama’’ diyor. Youtube ve bazı video paylaşım sitelerinde yayınlanan kayıtlarda dehşet verici ifadeler yer alıyor. Yarbay Onur Dirik, genelkurmaydan askere kadar herkese küfürler ediyor. Youtube ve bazı paylaşım sitelerinde yayınlanan kayıtlarda Yarbay Onur, köylülere, askerlere bazı komutanlara küfürler ederek, baskında erden ordu komutanına kadar birçok askerin hatasının bulunduğunu söylüyor İŞTE O DEHŞET KONUŞMALAR Baskından dolayı kendisinin aslında Tabur komutanlığından alınması gerektiğini ifade eden Yarbay Dirik’in Youtube’de düşen konuşmasından bazı kısımlar: - "Bizim bu olaydaki dehşet hatamızı söyleyeyim mi size, dehşet... Benim kesinlikle tabur komutanlığından alınmam lazımdı bu hata üzerine. Ne biliyor musun? O Ramazan Yüce'nin o telsizin başına konulması. Benim ve bölük komutanının ve onun kol komutanının üçümüzün de sik... lazım bu olaydan. Ben size doğruyu söyleyeyim yani. Tamam mı? Eğer bu konuda detaylı bir soruşturma yapılsaydı suçluyu gerçekten bulup, bu konudaki suçluyu bulup ...konusunda, ben belki kurtarırdım paçayı çünkü hakikaten eğiliyordum bu konu üzerine, hakikaten eğiliyordum yani. Ama birileri kurtaramazdı kesin. O kadar gelişmiş bir sistemimiz yok bizim daha. Geliyor da tamam da kardeşim, hadi tespit edemedin, onu anladık. Tespit edemesen anlarım ha. Ne yapayım edemedim yani, 'uğraştım ama edemedim'. Lan etmene gerek yok ki, herif diyor zaten. İkinci bölükten gidin alın herifi. Kendi eliyle size 'Ben PKK'lıyım' diyor yani. 'Ben örgüt propagandası yapmaktan, şundan bundan şu şu tarihler arası Diyarbakır, bilmem ne cezaevinde yattım' diyor. Kâğıdını bir çıkarıyorsun, 8,5 ay. 8,5 ay yatmış herif yani. Biz bu herifi teröristlerin dinlendiği telsize koyuyoruz. Bak demin de söyledim. Erden ordu komutanına kadar, ben dâhil, hatalarımız var. Zaten senin hatan olmasa istismar edemez ki herif bir şeyi yani. Bir eylem yapılıyorsa bir yerde mutlaka bir hata vardır yani, herifin eylem yapması mutlaka bir hataya dayanıyor. Tamam yani işte. Herkes çıkaracak hatasını burada." SUBAYLAR ARASINDA UYUŞTURUCU ŞEBEKESİNİ ÇIKARDIM - Çukurca alayı ile ilişkileri normalleştirmek istedik, ancak normalleşecek bir durum yok ki! Bize saldırıyorlar. 3. Sınır Taburu var oradan da bize saldırıyorlar. Bunların, subaylar arasındaki uyuşturucu, esrar şebekesini ortaya çıkardım. Tamam mı? Alay komutanın önüne koydum. Alay komutanı bunları bir si... Piç kuruları bizim çocuklar ne yapıyor diye insansız uçak uçak gönderiyor. Bu kadar kritik bir husus söylememize rağmen kaynadı arada. 8 ASKERİ KEŞKE TOPA TUTSAYDIM - "Bu kadar kritik bir husus, o kadar söylememize rağmen araya kaynadı. Çünkü biz anlatıyoruz. Bu kadar kritik bir husus. Her kademeye söyledim ben bunu, ha hu ha hu ha hu. En sonunda asayiş komutanı geldi. Ona söyledim. 'Yapma ya' filan dedi. Dedim 'böyle komutanım'. 'Keşke ben onu daha önceden bilseydim, vay canına' filan dedi. Baktım onun haberi yok….Genelkurmay seviyesinde bir olay o. Yani direkt Genelkurmay'ı ilgilendiren bir konu. Onun için ordu komutanı geldiğinde ona söylemedim. Söylesen, öyledir askerlikte okkanın altında sen kalırsın. 'Niye söylemedin bugüne kadar'… O kadar üzerinde durduğum iki konu yani. Bu haksızlık ya. İnsan lanet ediyor ya. Şu Ramazan Yüce bir de şu tutukluluk yapan silahlar. Valla 8 adama filan üzülmüyorum o kadar ya... Si... Yani o kadar koymuyor bana yani. Ama o tutukluluk yapan silah var ya yani öldürmek istedim o zaman orada ya. Adama bir 12-13 kere 'Allah senin belanı versin' dedim üst üste ya. 12-13 kere 'Allah' dedim 'senin belanı versin'. İkinci gece. İkinci gece bir daha yaptı tutukluk çünkü. ...Lan 10 mermi atsa yine yeter ya. 10 mermi atsa 1-2 tanesi değerdi oradaki adamları yani… Sonunda aklıma şey gelmedi… Bilseydim o esirleri topculara hedef gösterirdim. Sonunda çok pişman oldum ama. Mesela havan, top niye attırmadık ki oraya. Ama işte şamata koptu ya." ‘KÖYLÜLERE KARŞI POLİTİKALAR’ Köylülere karşı uygulayacağımız politikalar olmalı. Si... git politikası. Senin ananı si... politikası... Si... köylüyü ben... Sen hainsin politikası. Orada göt bir Albay vardı. Beş para etmez piçin teki. İtin teki. Beş para etmez. Kimsede sevmez.’’ Dağlıca Komutanı'nın itiraflarını buradan dinleyebilirsiniz.

0 Yorum: