Polis, 12 yaşındaki çocuğun yüzüne sıcak su döktü..“Oğluma bunu yapanlar insan olamaz”

  • c_isik_van_iskence1 BİRİNCİ DERECE VAHŞET Polis çocuklara yönelik şiddette sınır tanımıyor. Kameralar önünde kolu kırılan 16 yaşındaki çocuğun görüntüleri hafızalardaki canlılığını korurken, polis bu kez Van'da 12 yaşındaki C.I'nın yüzüne kaynar su döktü
  • 'TERMOSTA BOMBA VAR' BAHANESİc_isik_van_iskence 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde 1 kişinin, 21 Mart Newroz kutlamaları sırasında da 2 kişinin polis kurşunuyla öldüğü Van'da, tüyler ürperten bir olay yaşandı. Mitingte çay sattığı sırada termosunda bomba olduğu öne sürülerek alıkonulan 12 yaşındaki C.I'nın yüzüne termostaki sıcak suyun döküldüğü ortaya çıktı.
  • İKİNCİ DERECE YANIK RAPORU VERİLDİ 15 gün boyunca yanıklarıyla evde kalan C.I'ya yönelik vahşet, ailesinin eve gelmesiyle belgeleniyor. Polisten korktuğu için olayı babasına anlatmayan C.I., götürüldüğü Devlet Hastanesi'nden gözünün yanma etkisiyle küçüldüğü, yüzü ile sırt kısımlarında yanmaların oluştuğu tespit edilerek, '2. derece yanık raporu' alıyor.
  •  Van’da eğitimcilerin yaptığı mitingte çay satan çocuğun yüzüne polis sıcak su döktü. Korkusundan 15 gün boyunca evden çıkmayan çocuğun babası, “Oğluma bunu yapanlar insan olamaz” diyerk polisler hakkında suç duyurusunda bulundu. Dünya Emekçi Kadınlar Günü ve Newroz Bayramı kutlamaları sırasında terörle sıkça gündeme gelen Van’daki polisler, yine korkunç bir olay ile gündeme geldi. 12 yaşındaki C.Işık’ın yüzünün sıcak su ile yakıldığı bildirildi. Van Kalesi yanında bulunan Atatürk Kültür Parkı’nda 7 Haziran’da gerçekleştirilen ‘Özgür ve demokratik bir Türkiye için emekçiler Van’a yürüyor’ mitinginde seyyar olarak çay satan C. Işık (12), arama noktasında durduruluyor. Polisler, bomba ihbarı olduğunu söylüyor. C. Işık, sonraki gelişmeleri şöyle anlattı: ”Bunun üzerine bir polis benim termosumu açmamı istedi. Ben açmaya çalıştım ama açamadım. Daha sonra kendileri açmaya çalıştılar. Biraz zorlayınca sıcak su polisin elinin üzerine döküldü. Sıcak su polisin elinin üzerine dökülünce sinirlendi ve birden termostaki sıcak suyu yüzüme döktü.” cemalisiki skenceyüzüne polis sıcak su döktü

Hastaneye götürmediler Eli yanan polisin hastaneye götürüldüğünü; ancak kendisinin götürülmediğini dile getiren C.Işık, “Saatlerce alanda bu halde dolaştım. Daha sonra eve gittim. Her yanım ağrıyordu, çok acı çekiyordum. Annem ve babam köydeydi, haberleri yoktu. Evde benden büyük bir kardeşim vardı. Beni hastaneye götürmek istedi ama korktuğum için kabul etmedim. 15 gün boyunca bu acıyla yaşadım ve hiç evden çıkamadım. 15 günün sonunda babam buraya gelip olayı öğrenince beni hastaneye götürdü” dedi.c_isik_van_iskence2

Suç duyurusunda bulundu Baba Bahri Işık ise şunları söyled: “Olaydan 15 gün sonra eve geldiğimde oğlumun bu halini görünce şok geçirdim. Oğluma, ‘Yüzün neden yandı’ diye sordum. Polislerden korktuğu için bir şey söylemedi. Ancak diğer oğlum olayın nasıl olduğunu anlattı. Hemen Van Devlet Hastanesi’ne götürdüm. Hastanede, oğlumun gözünün yanma etkisiyle küçüldüğü, yüzü ile sırt kısımlarında yanmaların oluştuğu tespit edildi. Doktor 2. derece yanık raporu verdi.” İHD Van Şubesi’ne başvurarak hukuki yardım talebinde bulunan baba Işık, oğluna bu davranışta bulunanların insan olamayacağını belirterek, polisler hakkında suç duyurusunda bulundu. DİHA/VAN YENİ ÖZGÜR POLİTİKA

0 Yorum: