‘Tek oğlumu aldılar benden’

11 çocuğunu değişik hastalıklardan kaybeden Barış annesi Asiye Oğuz hayatta kalan tek çocuğunu 1992 yılında evinin yanında yaşanan bir saldırıda kaybetti.

DİHA/BATMAN-Kayıtlara faili meçhul olarak geçen cinayet, Oğuz’un tek çocuğunu aldı. Kuzeyasiye_oguz_Tek oğlumu aldılar benden Kürdistan’da yaşanan faili meçhul cinayetler, yüzlerce yüreğe ateş düşürdü. Tek evladını 1992 yılında faili meçhul cinayete kurban veren 80 yaşındaki Asiye Oğuz da yüreğine ateş düşenlerden biri. Barış etkinliklerine katıldığı için 60 yaşındayken 25 gün işkencede kalan Oğuz, başkalarının evlat acısı yaşamasını istemiyor:”Bir annenin en değerli varlığı doğurduğu, zorluklarla büyüttüğü evladıdır. Bu savaş bitsin diyorum. Çocuklarımızı savaşa kurban vermeyelim, barış için çalışalım.”

Yıllar önce Batman’ın Gerçüş İlçesi’ne bağlı Silêbini (Fömörcük) Köyü’nden kan davası nedeniyle göç ederek kent merkezindeki Karşıyaka Mahallesi’ne yerleşmek zorunda kalan 80 yaşındaki Asiye Oğuz, 11 çocuğunu değişik hastalıklar sonucu kaybetti. Acılı anne imkansızlıklar sonucu ölüm nedenlerini bile öğrenemeden çocuklarını toprağa vermek durumunda kaldı. Asiye Oğuz’un yaşadığı acılar bunlar ile de sınırlı kalmadı. 1992 yılında hayatta kalan tek çocuğunu evinin yanında yaşanan bir saldırıda kaybetti. Kayıtlara faili meçhul olarak geçen cinayet, Oğuz’un tek çocuğunu aldı.

‘Çok acı çektim başka kimse çekmesin’

Aradan yıllar geçmesine rağmen acısının hala taze olduğunu dile getiren Asiye Oğuz, “Çok acı çektim. Evlat acısı çektim, evlatlarımın hepsi öldü. Bir oğlum vardı, O’nu da yıllar önce öldürdüler. Tek varlığım Mahmut’tu. O’na hiç bir iş yaptırmıyordum. Oğlum çok iyiydi, beni çok severdi. İnsanları çok severdi. Ama O’nu elimden aldılar. Bu savaş bitsin, anneler acı çekmesin artık” dedi. Oğlunun gülümseyişini unutamadığını söyleyen anne Oğuz, “Oğlumu çok seviyordum. Hep tehlikelerden korumaya çalıştım onu. Tek varım O’ydu benim. Aklıma onun gelip elimi öpüşü ve gülümseyişi geliyor sürekli” diye konuştu. Oğlu ile yaşadığı anıları anlatırken gözyaşlarına hakim olamayan 80 yaşındaki Oğuz, aynı acıları başka kimsenin yaşamamasını diledi.

60 yaşında 25 gün işkence gördü

Kürdistan’da yaşanan çatışmalar nedeniyle birçok annenin evlat acısı yaşadığını dile getiren Oğuz, bununla da yetinilmeyerek kendilerinin de işkencelere maruz bırakıldığını anlattı:”Ben de 1986 yıllarında yani yaklaşık 60 yaşlarındayken ‘yardım yataklık’ gerekçesiyle gözaltına alındım. O yaşımda 15 gün işkencede kaldım. Bana sürekli elektrik veriyorlardı. Ve kaldığım 15 gün boyunca hiç yemek yemedim. Yine aynı yıl içerisinde Mardin’de de 10 gün işkencede kaldım. Yaşadığım işkencelerden dolayı psikolojim bozuldu. Gözlerim iyi görmüyor. Ve işkenceden dolayı kalçamdan ameliyat oldum. Şimdi yakınlarımın desteği ile ayakta kalabiliyorum.”

‘Yeter artık anneler ağlamasın’

Oğuz, oğlunu kaybettikten sonra başka annelerin çocuklarını kaybetmemesi için barış adına yapılan etkinliklere sağlığı elverdikçe katıldığını söyledi. Yıllardır yaşanan çatışmaların artık son bulmasını isteyen Oğuz, şöyle konuştu:”Yeter artık anneler ağlamasın, evlat acısı çekmesinler. Bir annenin en değerli varlığı doğurduğu, zorluklarla büyüttüğü evladıdır. Bu savaş bitsin diyorum. Savaş hiç kimseye bir şey kazandırmaz. Sadece acı ve gözyaşından başka. Çocuklarımızı savaşa kurban vermeyelim, barış için çalışalım.”

0 Yorum: