Asker annesi isyan etti: askere gönderecek oğlum yok Şırnak'ın Namaz Dağı bölgesinde el bombasının patlaması sonucu Piyade Çavuş Mehmet Nuri Bakıcı ile birlikte yaşamını yitiren Mardinli Piyade Er Mehmet Nuri Doğan'ın ailesi, çocuklarının Şırnak'ta askerlik yaptığına dair bilgi sahibi olmadıklarını söyledi. Anne Sabriye Doğan, 'Ben çocuğumun Patnos'ta askerlik yaptığını biliyordum. Çocuğumu öldürmek için mi askere götürdüler? Öldüreceklerse askere götürmesinler gelip kapıda öldürsünler bundan sonra ben başka çocuğumu askere göndermeyeceğim' dedi. Şırnak'taki operasyon kapsamında Namaz Dağı bölgesine götürülen Adana Karaisalı nüfusuna kayıtlı Piyade Çavuş Mehmet Nuri Bakıcı ile Mardin Dargeçit nüfusuna kayıtlı Piyade Er Mehmet Nuri Doğan'ın dün el bombasının patlaması sonucu yaşamını yitirdiği açıklandı. Her iki cenazenin bugün Adana'da toprağa verileceği açıklanırken, Piyade Er Mehmet Nuri Doğan'ın ailesi, ölümden devleti sorumlu tuttu. ARTIK ANALAR AĞLAMASIN Adana'nın Seyhan İlçesi'ne bağlı Yenibey Mahallesi'nde oturan anne Sabriye Doğan, oğlunun asıl görev yerinin Ağrı'nın Patnos İlçesi olduğunu belirterek, 'Oğlumun dağ komandosu olduğunu bile bilmiyordum, çünkü bana Piyade Er dediler. Neden çocuğumun eline bombayı verdiler? Belki bilmiyordu. Onlar sebep oldu çocuğumun ölümüne. Neden operasyona gönderdiler? Bana söylemediler oğlumu operasyon için gönderdiklerini. Ben bilmiyordum. Oğlumun Patnos'ta olduğunu sanıyordum. Oğlum da bana bir şey söylemedi. Söyleseydiler ben gidip getirecek miydim? Çocuğumun ölümünden devlet sorumlu. Yeter artık çocuklarımız öldürülmesin. Artık anneler ağlamasın. Ben bu acıyı sonsuza dek unutamam' diye konuştu. Oğlunun ölümünden devlet yetkililerini sorumlu tutan acılı anne, şöyle devam etti: 'Başbakan Recep Tayip Erdoğan'a ve Deniz Baykal'a söylüyorum; Neden benim oğlum Şırnak'a gönderildi? Madem bu kararı alıyorlar kendi oğullarını göndersinler. Birini öldürdüler ben de diğerlerini göndermeyeceğim askere. Bakanlar göndersin çocuklarını. Çocuklarımızı askere diye götürüyorlar, öldürüyorlar. Amaçları öldürmekse gelsinler kapıda vursunlar. 'Tabutlar içinde gelsin' diyorlar, demek ki çocuklarımızın ölümüne seviniyorlar' dedi. Olayın üstünden 3 gün geçtikten sonra haber aldıklarını belirten Doğan, oğlunun ölümünden şüpheli olduğunu dile getirerek, 'Benim çocuğum bombayla mı öldü yoksa şehit mi oldu? Yoksa onlar mı öldürdü? Ben nereden bileyim? 3 gündür olay olmuş yetkili kimse kapıma gelmedi' diye konuştu. 'HİÇBİR DEVLET YETKİLİSİ GELMEDİ' Devletin Kürtler ve Türkler arasında ayrımcılık yaptığını ifade eden anne Doğan, şöyle devam etti: 'Türklerin çocuklarına ayrı muamele yapıyorlar. Bizim çocuklarımıza ayrı muamele. Türklerin çocukları özel günlerde özel uçaklarla evlerine gönderiyorlar. Ya benim çocuğum? 3 gündür kimse bir haber bile vermedi. Ben bir yıldır oğlumu görmedim. Madem Kürtler bir yana Türkler bir yana diyorlar artık yeter bizi öldürüyorlar bombalıyorlar. Nereye kadar bu savaş artık dursun.' Baba Ahmet Doğan, kendisinin de oğlunun Şırnak'ta askerlik yaptığını ölüm haberini alarak öğrendiğini söyledi. Doğan operasyonların durdurulmasını ve Kürt sorununun barışçıl yollarla çözülmesini isteyerek, şunları belirtti: 'Bizim ciğerimiz yandı başkaların ciğeri yanmasın. Bu sorunu barışçıl yollarla çözsünler artık. Ne yapacağımızı şaşırdık. Çocuklarımızı askere göndersek cenazeleri geliyor, göndermesek bizi rahat bırakmıyorlar.' Er Doğan'ın kardeşi Abdulhamit Doğan ise ağabeyinin Şırnak'ta görev yaptığını bildiğini, ancak anne ve babasına söyleyemediğini aktardı. 'Çünkü 24 saat abimden söz ediyordular. Onların tedirgin olmasını istemedim. Zaten 1-2 hafta sonra dönecekti' dedi. CHP Genel Başkanı Deniz Baykal'ın kendilerine başsağlığı mektubu gönderdiğini belirten Doğan, 'Abim öldükten sonra ne olsa boş' diye konuştu. BİR GERİLLA BİR ASKER CENAZESİNE KATILDIM Piyade Er Doğan'ın çocukluk arkadaşı Hüseyin As ise Doğan'ı İstanbul'da kendisinin askere uğurladığını belirterek, 'Mehmet Nuri askere gitmek istemiyordu aslında. Ailesinin baskısı yüzünden gitti. Ben onun öyle öldüğüne inanmıyorum. En son pazar günü konuştum ve bana mutfakta görev yaptığını söyledi. Mutfaktaki birinin bombayla ne işi olabilir' dedi. Yaşanan çatışmalardan en çok Kürtlerin zarar gördüğünü ifade eden As, 'Dün İstanbul'da bir gerilla cenazesindeydim bugün asker cenazesine geldim. Hepsi de Kürt, bizim arkadaşlarımız. Artık yeter kanımızı akıttıkları' diye konuştu.ADANA-ANF

0 Yorum: