TBMM BAŞKANI AKP’li TOPTAN: ‘’KÜRTÇE EĞİTİM TÜRKİYE’Yİ BÖLER’’

PNA-Türkkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) başkanı AKP’li Köksal Toptan, Kürtçe eğitimin Türkiye’yi böleceğini iler öner sürdü. Türkiye’de yayını yapan CNNTürk televizyonununa konuşan Toptan, ‘’Kürtçe eğitimin Türkiye’yi böleceğini’’ öner sürerek "Eğitim dili Türkçe’nin dışına kaydırılırsa, yazma ve konuşma dilini kaybederiz. Türkiye’yi paramparça yaparız" dedi. ‘’1982 Anayasası da daha önceki Anayasalar da, din, dil, cins ayrımı yapılmaksızın herkesin eşit olduğunu öngördüğünü ‘’söyleyen Toptan, ‘’Herkesi kucaklayan anlayıştan, ayrılık anlamına gelebilecek, farklılıkları eğitim boyutuna, başka boyutlara taşıyacak bir düzenleme, Türkiye için tehlike olur. O nedenle eğitim dili gibi tartışmaları, Anayasa boyutuna indirgemememiz lazım. O zaman Türkiye’yi paramparça ederiz; Kürt, Çerkez, Gürcü vatandaşı toplumdan dışlamış oluruz.’’ Dedi. Af konusunda Toptan, ‘’221. maddede bir değişiklik yapsak veya genel bir af çıkarsak, terör Türkiye’de ortadan kalkacak.’ Yok öyle bir şey. Geniş şekilde af olarak yorumlanabilecek bir düzenlemeyi kimse aklından geçirmesin. ‘’ dedi. DTP konusunda Toptan ‘’ DTP’nin Meclis’teki çalışmaları beni rahatsız etmedi. Ancak Meclis dışındaki söylem ve eylemleri, halkı olduğu gibi beni de endişeye sevk ediyor. Dışarıdaki faaliyetlerinde kendilerini kontrol altına almaları gerekir. Kesinlikle savunulamayacak durumda olduğu anlaşılan PKK’nın terör örgütü olduğunu söyleyip, eylemleriyle bunu kanıtlamalıdırlar.’’ Dedi. Türkiye’ye başbakanı Recep Tayyip Erdoğan da bir süre önce Diyarbakırda yaptığı açıklamada, Kürtçe’nin Türkiye’nin birliğini tehlikeye sokacağını öne sürmüştü.

0 Yorum: