Türkiye ve Suriye bana kimlik vermiyor. Doğduğum topraklarda kimliksiz yaşıyorum

'Kimliksiz' ve 'yurtsuz' kadının dramı Mardin'de süren kan davası nedeniyle 5 yaşında Suriye'ye yerleşen ve daha sonra amcasının oğlu ile evlenerek Türkiye'ye dönen 6 çocuk annesi Fehime Sezer, 26 yıldır tüm girişimlerine rağmen nüfus cüzdanı alamıyor. Sezer, 'Devlet dairelerinde ve hastanelerde beni insan yerine bile koymuyorlar. Türkiye ve Suriye bana kimlik vermiyor. Doğduğum topraklarda kimliksiz yaşıyorum' dedi. Mardin'de süren kan davası nedeniyle Fehime Sezer, 5 yaşında aile fertleriyle birlikte Suriye'ye kaçmak zorunda kaldı. Yıllarca Suriye'de kimliksiz kalan Sezer, amcasının oğlu ile evlenerek Türkiye'ye geri döndü. 6 çocuk annesi Sezer, 47 yaşında olmasına rağmen kimlik sahibi olmaktan yana umudunu kaybetmiş değil. Sezer, 47 yaşında olmasına rağmen kimlik sahibi olmaktan yana umudunu kaybetmiş değil. Çabalarının bir gün olumlu sonuçlanacağını düşünen Sezer'in tek isteği kimlik sahibi olup, insan yerine konulmak. Sezer, 'Kan davasından kaçıp ölmedik ama, kimliksiz, topraksız nasıl yaşadığımızı da anlamadık' dedi. 'Doğduğum topraklarda kimliksiz yaşıyorum' Sezer, 26 yıl önce amcasının oğlu Ferhan Sezer'le evlenerek, Türkiye'ye döndüğünü ve tüm çabalarına rağmen Türkiye'nin de kendisine kimlik vermediğini kaydetti. Kimliksizliğini hiçlik olarak niteleyen Sezer, kronik ağrılar çektiğini söyleyerek, 'Devlet dairelerinde ve hastanelerde beni insan yerine bile koymuyorlar. Doğduğum topraklarda kimliksiz yaşıyorum. Bir an önce kimliğimin çıkmasını istiyorum' diye konuştu. Sezer, kimlik çıkarmak için pasaport veya oturma izni alması gerektiğini belirterek, herhangi bir devletin vatandaşı olmadığı gerekçesiyle bu belgeleri almasının imkansız kılındığını söyledi. Maddi sıkıntılarla birlikte 2 çocuğunun da zihinsel özürlü olduğunu ifade eden Sezer, eğitimsizlik ve yoksulluğun da kendilerini daha çaresiz hale getirdiğini kaydetti. DİHA

0 Yorum: