Kürtsen Diyarbakırlıysan vururlar seni!

Devletin 'tahrik unsuru' diyerek hedef gösterdiği Kürtlere yönelik saldıralara bir yenisi eklendi. Muğla'nın Bodrum ilçesinde özel bir klinikte çalışan Diyar Oymak, aynı klinikte çalışan ambulans şoförü E.K'nin 'Nerelisin?' sorusuna 'Diyarbakırlıyım' yanıtını verince, E.K. tarafından bıçaklandı. Oymak tedavi altına alınırken, savcılığa çıkarılan ambulans şoförü K., kefaletle serbest bırakıldı.

'Diyarbakırlıyım' dedi canından oluyordu Bodrum'da Özel Uni-Med Kliniği'nde laborant olarak çalışan Diyarbakır doğumlu Diyar Oymak, 4 Haziran günü aynı klinikte çalışan ambulans şoförü E.K'nin bıçaklı saldırısına uğradı. Karaciğerine aldığı bıçak darbesiyle ağır yaralanan Oymak, Bodrum Devlet Hastanesi'nde tedavi altına alınırken, savcılığa çıkarılan E.K. kefaletle serbest bırakıldı. 4 gündür hastanede tedavi gören Oymak, olayı şöyle anlattı:

'İşe yeni başlayan E.K. adlı bir ambulans şoförü vardı. Sadece isim olarak kendisini tanıyordum. Bu arkadaş muhasebeci ile birlikte oturuyordu. Muhasebecimizle iş görüşmesi yapıyordum. Bana iki soru sordu. Önce 'nerelisin' dedi. 'Diyarbakırlıyım' dedim. Benim bu soruları yanıtlamamın hemen ardından bana bir anda saldırmaya başladı. Arbedede mutfağın yakın bir yerinde duruyorduk. Mutfaktan aldığı ekmek bıçağıyle bana saldırmaya başladı. Göğsümün sol tarafıyle karaciğerimden iki bıçak darbesi aldım.'

Muhasebeci İsmail Kanal'ın araya girmesiyle K.'nın elinden kurtulduğunu ifade eden Oymak, 'Kendimi klinikte bir müşahade odası vardı oraya attım ve kapıyı kapattım. Çok kan kaybetmeye başladım. Bayılmışım. İlk müdahale klinikte yapıldı. Daha sonra orada çalışanlar beni Bodrum Devlet Hastanesi'ne kaldırdılar. Ameliyata alındım. Karaciğerim delinmişti' diye konuştu. Oymak, ameliyattan çıktıktan sonra polislerin ifadesini aldığını, K. hakkında davacı olduğunu, buna rağmen K.'nın savcılıkta kefaletle serbest bırakıldığını söyledi. Doktorların K.'nın serbest bırakıldığı yönünde bilgi vermeleri üzerine polisi aradıklarını söyleyen Oymak,

'Başkomiser Gültekin diye biri cevapladı. Kendisinin bize verdiği bilgi benden sonra K.'nın aynı gün iki kişiyi daha vurduğunu ve bu kişilerden birinin öldüğünü söyledi. Bu kişinin cezaevinde olduğunu söyledi. Ancak bize bu inandırıcı gelmedi. Devlet hastanesi veya özel hastanelerin morguna o gün gelen ölü ya da yaralı yok. Ben sağlıkçıyım buradaki doktorları da tanıyorum. Böyle bir vakanın olmadığını söylediler' dedi.

Oymak, hastane raporunda hayati tehlikenin sürdüğüne dair savcılığı da bilgilendirdiklerini ifade ederek, şunları söyledi: 'Hala hastanede yatıyorum. Klinik yetkilileri konuyla ilgileniyor. Onların aldıkları bilgiye göre bu kişi kefaletle serbest bırakılmış. Eğer bu kişi bırakılmışsa bu büyük bir hukuksuzluktur.' Bodrum Devlet Hastanesi yetkilileri, Oymak'ın ağır bir darbe aldığını ve bir süre daha hastanede tedavisinin süreceğini ifade etti. MUĞLA - DİHAHikmet Erden

0 Yorum: