Danimarka’da Kürt kökenli bir milletvekili Özlem Sara Çekiç

Kürt kökenli Danimarka milletvekili Özlem Sara Çekiç Dema Nû’yu ziyaret etti

ozlem_sara_celik Diyarbakır’a kendisi ile ilgili hazırlanacak olan kitap için gelen ve çeşitli temaslarda da bulunan Kürt asıllı Danimarka milletvekili Özlem Sara Çekiç, Diyarbakır Havaalanı’ndan çıktığı sırada savaş uçaklarının büyük bir gürültüyle havalanmasının kendisini çok ürküttüğünü belirterek, böyle bir şeyle ilk kez karşılaştığını ifade etti.

Dema Nû Genel Yayın Yönetmeni Arif Sevinç’le kısa bir sohbet gerçekleştiren Çelik, Danimarka’da Türk lobisinin çok güçlü olduğunu, AB reformları ve Kürt meselesi konusunda kamuoyunu kendi tezleri doğrultusunda etkilemek için yoğun bir çaba içinde olduklarını anlattı.

Türkiye’de devletin izlediği asimilasyon politikalarının kent merkezlerinde çok etkili olduğunu gözlemlediğini aktaran Parlamenter, Avrupa Birliği  sürecinin Kürt sorununun çözümünde önemli bir rol oynayacağını ifade etti.

SF – Sosyalist Halk Partisi’nden milletvekili seçilerek Parlamentoya giren Çelik;daha önce Newroz bayramını parti olarak parlamento çatısı altında kutladıklarını bu yıl parti olarak değil, parlamento olarak Newroz’u kutlamak için çaba içinde olacaklarını söyledi.

Salihê Omerî ve Jan Gejo ‘nun da hazır bulunduğu ziyaret yaklaşık bir saat sürdü.

11.ağustos 2008 tarihinde Diyarbakır’a gelen Özlem Sara Çekiç Dema Nû’yu ziyareti sırasında iki gün süreyle kaldığı kentte gördükleri ve kendisini etkileyen şeylerle ilgili bilgi verdi.

Çekiç, özetle şunları söyledi; “İlk defa Kürdistan’a geliyorum. Bu benim açımdan çok sevindirici.

Uçaktan iner inmez karşılaştığım manzara beni çok etkiledi. Uçağımız indikten sonra tam biz havaalanından ayrılırken savaş uçaklarının kalkış sesini duydum. Bu beni çok etkiledi. Ancak buradaki insanların bu duruma alıştıklarını gördüm.

ozlem_sara_celik2 “İnsanların sokaklarda Kürtçe konuşmaması beni şaşırttı. Yüzde 95’i Kürt olan bir şehirde insanların sokaklarda alışverişte, Kürtçe konuşmamasına şaşırdım.”

Bir de şehrin neredeyse içinde askeri havaalanının olması ve her tarafının askeri kurumlarla çevrilmiş olduğunu gördüm. Ve bu askeri bölgelerin içinde ve yanında binalar var ve insanlar buralarda yaşıyor. Bu beni çok ürküttü. Beni burada en çok etkileyen şey uçak sesleri oldu. Ben bu kadar yakın olacağını düşünememiştim. Savaş uçaklarının şehrin üzerinden uçmasının sembolik mesajı olmalı. Birincisi “adımını dikkatli at, seni de bombalarım”, ikincisi “ biz her zaman sizden büyüğüz”, üçüncüsü “bizim gibi olmazsanız biz vururuz” demek istiyorlar herhalde. Yani bir savaş mantalitesi var.

Ayrıca Diyarbakır cezaevinin önünden geçerken, daha önce bu cezaevi ile ilgili kitabı okumuştum o aklıma geldi. Küçük bir cezaevi ve burada ortalama 3 bin civarında kişinin kaldığı belirtiliyor. Bu kadar küçük bir yerde insanlar nasıl kalabiliyor. Acaba bunlar insanları üst üstemi atıyorlar diye düşündüm. Bu nasıl bir yer?

Gelmeden önce cezaevini görmek için izin almadığım için çok pişman oldum. Bir dahaki sefere bunu yapmayı ve orda cezaevindekileri ziyaret edip görmek istiyorum.ozlem_sara_celik3

Daha önce Danimarka’dan Diyarbakır’a bir heyet gelip, geri dönmüşlerdi. Bunlar “Diyarbakır’da büyük bir gelişme var” demişlerdi.  Bende Diyarbakır’da şehrin işlek ve merkezi yerlerini gördüm. Marka mallar satan işyerlerini gördüm. Onlar acaba bunlarımı gördüler? Buradan bakınca normal bir şehir.  Ben dar sokakları olan fakirliğin yoğun yaşandığı yerleri de gezdim. Diyarbakır’ın diğer yüzünü de gördüm. 

Kürt gençleri Danimarka’da çok aktif. Mantar gibi dernekler açılıyor. İşte Kürtçe öğrenilen dernekleri var, halay öğrenilen dernekleri var.

Kürtler faydalı olmak istiyorlarsa politikayla da ilgilenmeli. Önce kendilerine gelmeleri lazım. Avrupa birliğinde, ülke parlamentolarına girmek için çaba harcamaları lazım. Biz ancak o şekilde bir yerlere varırız.

Özlem Sara Çekiç kimdir?

  1. 1976 yılında Ankara’da doğdu, 3 yaşlarında ailesi ile birlikte Finlandiya’ya göç etti 10 yaşında kalıcı olarak Danimarka’ya yerleşti.1996 yılında Rysensteen Lisesi’nden mezun oldu.
  2. Mezuniyetimin  ardından hemşirelik eğitimine başladı ve 2000 yılında hemşire oldu. 2000’den 20004 yılına kadar Bispebjerg Çocuk ve Gençlik Psikiyatri Bölümü’nde çalıştı. Burada 70 hemşirenin sendika temsilcisi oldu. 2004- 2006 arası Nørrebro’daki Rigshospital’de bölge psikiyatri bölümünde çalıştı.
  3. Uzun yıllar sendikal çalışmaların içinde bulundu. 2003 yılı sonbaharında, Danimarka Hemşireler Sendikası, eyalet yönetim kuruluna seçilen ilk etnik kökenli üye oldu. Danimarka Hemşireler Sendikası’nda, ülkedeki etnik yapının sağlık sektörüne yansıması ve daha fazla sayıda etnik kökenli gencin hemşirelik eğitimi almasını sağlamak için çalıştı.
  4. 2001 yılından beri SF – Sosyalist Halk Partisi üyesi. 2003-2005 arasında partinin merkez Etnik Eşitlik Komisyonu başkanlığı yaptı.  2004 yılından beri partinin Merkez Yönetim Kurulu üyesi. 2006 yılında Kopenhag Büyük Seçim Bölgesi’nden, 3. sıra adayı olarak seçildi.image

0 Yorum: