Emekli Albay :'Kürt öldürdüm derim bana madalya takarlar'

Şirket koordinatörü emekli Albay'ın paralarını isteyen çalışanlara, 'Sizi vururum, sonra da 'Kürt terörist öldürdüm' derim, bana madalya takarlar' sözleriyle tehdit ettiği ileri sürüldü

Kürtlere yönelik ayrımcı uygulamaların ve saldırıların ne kadar meşrulaştığını ortaya koyan şok bir iddia ortaya atıldı. Afyon'un Sandıklı ilçesinde Nuhoğlu İnşaat AŞ tarafından yaptırılan okul ve spor salonunun inşaatında taşeron firma sahibi Sinan Çetin'in 60 bin YTL alacağını vermek istemeyen şirket koordinatörü emekli albay Beyazıt Aksüt, 30 kişiyle şantiyeyi bastı. Baskın sırasında çıkan çatışmada iki kişi yaralanırken, Aksüt'ün, 'Benim devlette çok tanıdığım var. Malzemenizi bırakın, paranızı da vermiyorum. Buraları terk edin, yoksa sizi burada vururum, sonra da 30 tane 'Kürt terörist öldürdüm' derim. Bana madalya takarlar' diye tehdit etti.

Silahlı çatışmada 2 kişi yaralandı Afyon'un Sandıklı ilçesinde İnşaat adlı taşeron şirkete borçlu olan Nuhoğlu İnşaat AŞ'nin ortaklarından emekli albay Beyazıt Aksüt, iddiaya göre 30 kişiyle birlikte işçilerin bulunduğu şantiyeyi bastı. 5 Haziran sabahı saat 06.30 sıralarında yaşanan olay inşaat işçilerinin ifadelerine göre şöyle gelişti: Sandıklı'da TOKİ konutlarının yanında yaptırılan okul ve spor salonu inşaatının 4 buçuk ay önce taşeron işçiliğini üstlenen Urfalı Sinan Çetin'e ait şirket, inşaatın bitimine az bir süre kalması üzerine bağlı olduğu Nuhoğlu İnşaat A.Ş'den 62 bin YTL alacağını istedi. Şirket Genel Koordinatörü olan emekli albay Beyazıt Aksüt, Çetin'e parayı vermeyeceklerini ve inşaatta bulunan taşeron firmaya ait malzemelere de el koyacaklarını, işçilerin de ilçeyi terk etmelerini istedi. Taşeron firma ve işçilerinin şantiyeyi terk etmemesi üzerine Aksüt'ün de aralarında bulunduğu silahlı 30 kişilik grup, inşaat malzemelerini tahrip ederek işçilere saldırdı. İşçilerinde karşı koymasıyla çıkan silahlı çatışmada 2 kişi yaralandı.

'35 Kürt öldürdüm derim' İşçilerin inşaatı terk etmek istememesi üzerine emekli albay Aksüt, Sinan Çetin'i yanına çağırarak, 'Malzemelerinizi de bırakın ve bu inşaatı terk edin. Size beş kuruş para ödemiyorum. Canınızı seviyorsanız gidersiniz. Benim çok tanıdıklarım var sizi burada öldürürüm 35 tane Kürt terörist öldürdüm derim hiç bir şey olmaz. Bana madalya bile takarlar' diye tehdit etti. Taşeron şirketin sahibi Çetin de, Aksüt'ün işçileri tehdit ettiğini doğruladı. Çetin, 35 işçinin kaldığı şantiyenin basılması ve 2 kişinin yaralanması olayının da Aksüt'ün tehdidinden sonra gerçekleştiğini söyledi.

Jandarma da şantiyeyi bastı Olaydan sonra işçiler can güvenlikleri olmadığı için kendilerini şantiyeye kapatarak beklemeye başladı. 3 gün boyunca şantiyeden çıkamayan işçiler ve taşeron firma sahibi Sinan Çetin, 8 Haziran'da şantiyeye baskın düzenleyen Sandıklı Jandarma Karakolu'na bağlı askerler tarafından gözaltına alındı. İşçilerin gözaltına alınmasının ardından Nuhoğlu İnşaat'a ait araçlarla şantiyeye gelen şirket yetkilileri taşeron firmaya ait olan malzemelerin bir kısmını dışarıya atarken büyük bir kısmına ise el koydu. Çetin ve taşeron şirket işçileriyle aynı gün gözaltına alınan Nuhoğlu İnşaat AŞ Genel Koordinatörü emekli albay Beyazıt Aksüt ve beraberindeki 4 kişi Sandıklı Asliye Ceza Mahkemesi'ne çıkarıldı. Mahkemece ifadeleri alınan kişilerden Sinan Çetin ve Nuhoğlu İnşaat AŞ çalışanı Emekli Albay Aksüt'ün de aralarında bulunduğu 4 kişi silahla adam yaralamak suçlamasıyla tutuklandı. AFYON - DİHA -Mustafa Aydın / Fatma Koçak

0 Yorum: