Valinin dikkatine: Emrah kör oluyor

Van'da 22 Mart'ta yapılan Newroz kutlamasına yönelik müdahale sırasında tartaklanarak gözaltına alınan ve çıkarıldığı mahkeme tarafından tutuklanan 18 yaşındaki Emrah Yaşar, aldığı darbeler sonucu sağ gözü ve sağ kulağını kaybetmekle karşı karşıya kaldı. İlk duruşmasında tahliye olan Yaşar, hastaneden rapor alarak suç duyurusunda bulundu.Van'da 22 Mart'ta yapılmak istenen Newroz kutlamalarına Vali izin vermedi. Ardından kutlama yapmak isteyen halka polis saldırdı. Günlerce süren olaylarda 2 kişi yaralandı onlarca kişi öldü yüzlerce kişi de ya gözaltına alında ya da tutuklandı. Üzerinden aylar geçmesine ve yaralar henüz silinmemişken, vali bütün bunlardan kendisi gibi sorumlu olan emniyet müdürünü takdirnameyle ödüllendirdi.

Valinin ödüllendirdiği polis müdürünün talimatıyla polislerin saldırısına maruz kalan Emrah Yaşar adlı genç ise sağ gözünü ve sağ kulağını kaybetmekle karşı karşıya kaldı.

Zeki Erinç ile Ramazan Dal adlı yurttaşların yaşamını yitirdiği, 70 kişinin yaralandığı 130 kişinin gözaltına alındığı ve 35 kişinin de tutuklandığı Newroz olayları sırasında darp edilerek gözaltına alınan ve çıkarıldığı mahkeme tarafından tutuklanan 18 yaşındaki Emrah Yaşar, aldığı darbeler sonucu sağ gözünü ve sağ kulağını kaybetmekle karşı karşıya.

İlk duruşmasında tahliye olan Yaşar, hastaneden yaşadığı sağlık sorunlarına ilişkin rapor aldı. Newroz kutlamaları sırasında iş yerine giderken yolda polislerin kendisinden kimlik istediğini belirten Yaşar, kimliğinin üzerinde olmamasından dolayı 10 polisin bir anda kendisini dövmeye başladığını söyledi. Polislerin kendisini linç etme istercesine dövdüğünü söyleyen Yaşar,

'Polisler uzun süre beni dövdükten sonra ayağa kaldırdılar. Sonra bana 'Biz ne desek tekrarlayacaksın' dediler ben de kabul ettim. Sonra 'Vatan canım sana feda' sloganını attılar. Bende karşı çıktım ve tekrarlamadım. Ondan sonra beni tekrar dövmeye başladılar. Daha sonra beni emniyete götürdüler. Orada 3 gün boyunca kaba dayağa maruz kaldım. Daha sonra tutuklandım ve Bitlis Cezaevi'ne konuldum. Ancak orada da askerler düzenli bir şekilde gelip bizi odalara ayırıp dövüyordu' dedi. Polisin işkencesinden dolayı sağ kulağı ve sağ gözünde sorun yaşayan Yaşar, cezaevinde birkaç kez doktora götürüldüğünü son olarak tahliye olduktan sonra doktora giderek rapor aldığını söyledi. Yaşar, ameliyat olmaması durumunda bir gözünü kaybedeceğini söyledi. Oğlunun tahliye olmasından sonra hastaneye götüren Baba Nazmi Yaşar, oğlunun gördüğü işkenceler karşısında İHD Van Şubesi'ne başvurdu. Olayla ilgili gerekli yasal girişimleri başlattıklarını aktaran Baba Yaşar, 'Oğluma gerçekten insanlık dışı uygulamalar yapılmış. Bir gözü ile bir kulağını kaybetmek üzere. Eğer bir ülkede insanların öldürülmesi emrini verenlere ödül veriliyorsa orada insan haklarından bahsetmek mümkün değil. Ben bu olayın takipçisi olacağım. Oğluma bunu yapanların adaletin önüne çıkarılması gerekiyor' diye konuştu. Yaşar, yaşadıklarından dolayı Van Cumhuriyet Başsavcılığı'na da olayın sorumluları hakkında suç duyurusunda bulundu. VAN - DİHA Haşim Abak

iLGiLi HABER Newroz kutlamaları sırasında terör estiren Van Emniyet Müdürü'neVali takdirname verdi

0 Yorum: