"Kürt kahvesi tarattırın... Üç-beş faili meçhul işleyin!"

ERGENEKON savcısı Zekeriya Öz’ün davanın görüleceği İstanbul 13’ncü Ağır Ceza Mahkemesi’ne sunduğu ve avukatlara verilen 442’inci klasörde terör örgütünün mafya ile bağlantıları yeraldı. Klasörde Tuncay Güney’e ait mülakat çözüm tutanağı, sanıklardan Sedat Peker’e ait çeşitli ifade tutanakları ile mafya liderlerinin emekli Tuğgeneral Veli Küçük ile yaptığı telefon görüşmelerinin bulunduğu görüldü. Sedat Peker’in, Feridun Öncel ile 21 Temmuz 2004’de yaptığı telefon görüşmesinde ‘Sağda solda bir kaç kahveye ateş edip ortalığı karıştırıyorlar. Gazeteci ortalığı karıştırıyorlar dedi. Şimdi abi olur mu öyle üç beş tane faili meçhul cinayeti yapacağız ortalık karışacak’ diye konuşması dikkat çekiyor.
AĞAR’A 2 MİLYON DOLAR
Sedat Peker ve Atilla Yıldırım arasında 21 Temmuz 2004’te yapılan konuşma:
S.P: İnşallah Korkut abi cezaevinden çıktığında içkiye miçkiye verip kendini bozmaz.
A.Y: Duramaz o yapar.
S.P: Kesin paraya düşcek biliyon değil mi? Bana niye küsmüş biliyor musun abi. Geçenlerde aradı beni. İşte Mehmet Ağar’a ben 2 milyon dolar vermişim.
A.Y: Ona neymiş ki.
S.P: Yok abi kaç kere ben ona para verdim ya.
A.Y: Ya biliyorum reis. Bizden neler aldı ya, herkesten aldı.
S.P: Böyle bir ib..lik var mı ya.
Üç beş faili meçhul yapacağız ortalık karışacak
Sedat Peker ve Feridun Öncel’in 21 Temmuz 2004’te yaptığı telefon konuşmasının dökümleri şöyle:
S. P: Geçenlerde bir gazeteci ve siyasetçiyle konuştum. Sağda solda bi kaç kahveye ateş edip ortalığı karıştırıyorlar. Gazeteci ortalığı karıştırıyorlar dedi. Şimdi abi olur mu öyle üç beş tane faili meçhul cinayeti yapacağız ortalık karışacak. Bunların sonu kötü olacak.
F.Ö: Evet.
S.P: Birkaç tane genç inandırıp gidip iki Kürt kahvesini tarattırırlar.
F.Ö: Her şeyi yaparlar.
S.P: Bana falanca kişiyi ara diyordu. Falanca kez de PKK’ya para veriyormuş. Adamıkorkut eken arıyoruz. Kardeşim sen PKK’ya para veriyorsun, ulan i..e bizde seni arkadaş biliyorduk. Daha sonra Türkiye’nin zenginlerinden biri üç gün sonra diyorki Sedatcığım bu PKK’dan gerçekten para almamış. Sen doğru söylemişsin diyor. Adamla karı koca gibi oluyorlar. Adam Atilla abi bana diyor ki falanca kez kişi James Bond çantayı getirdi diyo.
S.P: Veli Paşa bana demişti Korkut Eken’e dikkat et diye. Demiştim ki hatırlarsan ayıplarını örtmeliyiz. Ankara hatırlıyon mu kahraman yapmalıyız, insanlar o kahramanın peşinden gitsin diye.
turgut_ozal_15_1 Üçüncü bir darbe yemek istemiyorum
ERGENEKON soruşturması kapsamında adı iddianamede ve delil klasörlerinde geçen ve halen Kanada’da yaşayan Tuncay Güney’e ait mülakat ve ifadeler de dava dosyasına girdi.
Tuncay Güney, Veli Küçük’ün yaptığı sohbetlerde ‘Ben iki kere darbe yedim üçüncüsünü kaldıramam arkadaşlar . Birincisi bu Özal Kürdü bir gecede teşkilatımı (JİTEM) örgütümü fes etti. Beni de sürdüler, ikincisi Susurluk’’ dediğini öne sürdü.
ÖNEMLİ İFADELER
GÜNEY
Susurluk kazası, Sabancı suikasti, Ergenekon-PKK-DHKP-C ilişkisi başta olmak üzere de birçok konuda bilgi verdi. Tuncay Güney’in ifadelerinde Susurluk kazası da önemli yer tuttu: Kaza öncesinde Mehmet Ağar ayrı, Veli Küçük de ayrı bir grup olmuştu. Mehmet Eymür ile Veli Küçük’ün arası iyiydi. Veli Küçük İzmit’te alay komutanı olduğu dönemde, Abdullah Çatlı Küçük’ün yanına gelip giderdi. Veli Küçük Çatlı için ‘Ben buna yıllardır sahip çıktım, bırakıp gitti’ diyordu. Kaza öncesinde Veli Küçük, Teoman Koman ile birlikteydi. Veli Küçük konuşmalarında, Abdullah Çatlı’nın Mehmet Ağar ile birlikte hareket ederek yanlış ata oynadığını söylüyordu.
Helin Şahin / Star

"Mersin’de belediyeyi HADEP kazandı biz engelledik"

Suç örgütü liderleri Sedat Peker, Semih Tufan Gülaltay, Sedat Şahin ve Sami Hoştan’ın telefon görüşmelerini içeren Ergenekon iddianamesinin 442. ek klasörü dün avukatlara dağıtıldı. Klasörde, Ergenekon terör örgütüne üye olmakla suçlanan Sedat Peker’e ait ilginç bir konuşma tutanağı yer aldı. Peker’in 11 Ağustos 2003’te yaptığı görüşme, Mersin belediye seçimleriyle ilgili. Peker, Sefer isimli kişiye, Mersin’de belediyeyi HADEP’in kazandığını; ancak bunu engellediklerini anlatıyor. Mersin Belediye Başkanlığı için 1999 seçimlerinde DSP ile HADEP arasında kıyasıya bir yarış yaşanmıştı. Açıklanan resmi sonuçlar şöyle: "DSP yüzde 19, CHP 18, MHP 18, HADEP 17."
Zaman (Büşra Erdal)

0 Yorum: