AYDINLAR DTP KURSUSUNDE...

ANKARA (DİHA) - DTP'ye destek için grup toplantısına katılan şair-yazar Murathan Mungan, "İnsanların, gördükleri rüyaların diliyle özgürce yaşama hakkının olduğunu düşünüyorum" derken, yazar Vedat Türkali ise "Biz birbirimizi öldürerek bir yere varamayız. DEP kapatıldı da ne oldu? Yangını söndürecek hortum kesildi" dedi. DTP'nin grup toplantısı Meclis Grup Toplantı Salonu'nda yapıldı. DTP Grup Başkanı Ahmet Türk'ün ardından söz alan aydın ve yazarlar, barış ve demokrasi mesajları vererek, DTP'ye destek olacaklarını söyledi. 'Kürt halkı onurlu mücadele verdi' İlk olarak söz alan Türkiye Barış Meclisi üyesi ve DSP eski Milletvekili yazar Cengiz Güleç, şiddetin kutuplaşmaya neden olacağını söyledi. DTP hakkında kapatma davasını eleştiren Güleç, "Meşru bir siyasi partinin, psikolojik, siyasi ve hukuksal anlamda baskıya uğramasını kınamak için buradayız. Kürt halkı bu güne kadar tüm baskılara karşı onurlu mücadelesini verdi. Farklı düşüncelerde insanların destek amaçlı burda bulunması önemlidir" dedi. 'Binlerce genç yaşamını yitirdi' Alkışlarla kürsüye gelen yazar Vedat Türkali ise, sorunun çözümü için yapılması gerekenlerin yapılmadığına dikkat çekti. "Bir birimizi öldürerek bir yere varamayız" diyen Türkali, "Ben Kürt değilim. Yaşananlar, binlerce gencin yaşamını yitirmesine neden oldu. Bazıları bundan gurur duyuyor" dedi. "Daha iyi bir Türkiye" özlemi ile yaşlandığını dile getiren Türkali, "Biz barışa öncülük edemedik. Ama, umudumu yitirmedim" diye konuştu. Meclis'in en rahat konuşulabilecek yer olduğuna işaret eden Türkali, DTP'nin kapatılmak istenmesini eleştirerek, şunları söyledi: "Halkın iradesiyle buraya gelen bir parti, özgürce düşüncelerini ifade edemiyorsa, burada demokrasiden söz etmenin imkanı yok. Generallerin yazılarını okudum. Birinin sözlerinde 'Benim asker aklım bu kadarına yetti' diyordu. Keşke herkes bunu diyebilse… Sorunun çözümü için, iktidar insanlara karşı sorumludur. Çözecekse onlar çözecek. Biz askeri kabul etmiyoruz." Toplantıya girerken de basın mensuplarının konuya ilişkin sorularını yanıtlayan Türkali, şunları söyledi: "Ne ABD, ne Fransa'nın dışardan karışmasıyla bu sorun çözülmez. Parti kapatmalar da sorunu çözmez. Biz birbirimizi öldürerek bir yere varamayız. Acı tecrübeler var. DEP kapatıldı da ne oldu? Yangını söndürecek hortum kesildi. Biz hep daha iyi Türkiye özlemiyle yaşadık. Böyle bir ülke gelecek. Ümitsiz değilim. Türk'ün de Kürt'ün de gözleri açıldı artık. İyimserim. Ufukta bir şeyler var yeter ki açığa çıkartalım. Ben 90 yaşına geldim. Çözümü görmeden ölmeyeceğim" dedi. 'Devlet değişmedi' Türkiye Barış Meclisi Üyesi Avukat Mebuse Tekay ise, Türkiye'de değişmeyen tek şeyin devlet olduğunu söyledi. Tekay, DTP'nin yargılanmasında savunma yapmak istediğini dile getirdi. Devletin yaptığı tüm haksızlıklar için özür dilemesi gerektiğine dikkat çeken Tekay, Kürt sorununun barışçıl yöntemlerle çözülmesi gerektiğine dikkat çekti. 'Ölen her genç benim kardeşimdir' Yazar-şair Murathan Mungan ise, böyle bir çatı altında ilk defa konuştuğunu söyledi. Heyecanlı olduğu gözlenen Mungan, hayatının darbelerle geçtiğini belirterek, şunları söyledi: "Artık darbe görmek istemiyorum. Askerleşme süreci, darbe sürecini oluşturur. Barış kültürü aşamasına geçilmesi gerekiyor. İnsanların, gördükleri rüyaların diliyle özgürce yaşama hakkının olduğunu düşünüyorum. DTP'nin siyasetin dışında tutulma çabalarını, siyasetin askerileşmesi olarak görüyorum. DTP'nin yalnız olmadığını bilmesi gerekiyor. Bu coğrafyada, sözün bittiği ve yeni bir sözün başlangıcını yaşıyoruz. Militarist görüşün, bir halk görüşüne dönüşmeden, sorunların demokratik bir şekilde çözülmesi gerekiyor. Adil olmayan her savaşta ölen, genç benim kardeşimdir." Yazar Nuray Mert ise, "DTP'yi yalnız bırakmayacağız, DTP de bizi yalnız bırakmasın" diyerek, destek mesajı verdi. Son olarak konuşan DTP Eşbaşkanı Mardin Milletvekili Emine Ayna, barış mücadelesi veren bir parti olduklarını ifade etti. Ayna, toplantıya destek için katılan aydınları kastederek, "Kimse bu gücün karşısında duramaz. Destekleriniz bizlere büyük moral oldu" dedi. Ayna, destekçilere teşekkür etti.

0 Yorum: