BU DUPEDUZ SIYASI LINC!

VELED-I BOZKURT CHP ve AKP’lilerden, DTP’li Kaplan’a hakir linc! ANKARA: Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu, OYAK nedeniyle milletvekillerinin tartışmasına neden oldu. Özelleştirmeyi eleştirirken Axa OYAK'ı örnek gösteren DTP'li Hasip Kaplan ile kendisine müdahale eden bazı CHP ve AKP milletvekilleri arasında tartışma çıktı. Sözlü saldırılara maruz kalan Kaplan salonu terk etti. Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu’nda özelleştirmeyi eleştirirken Axa OYAK'ı örnek gösteren DTP'li Hasip Kaplan ile kendisine müdahale eden bazı CHP ve AKP milletvekilleri arasında sözlü tartışma çıktı. TBMM Plan ve Büçe Komisyonu'nda Maliye Bakanlığı bütçesinin görüşmeleri sırasında DTP Şırnak Milletvekili Hasip Kaplan, konuşması sırasında, "sınır ötesi tamtamları" arasında çeşitli zamlar yapılmasını eleştirdi. Özelleştirmeleri de eleştiren Kaplan, Halkbank için, "Axa OYAK'ın durumuna düşer" dedi. Bunun üzerine usulen söz alan CHP İstanbul Milletvekili Esfender Korkmaz, Kaplan'a Axa OYAK ile ilgili sözü nedeniyle tepki gösterdi. Kaplan'ı her fırsatta orduya hakaret etmekle suçlayan Korkmaz, "Ordunun hükmü şahsiyetine karşı tacizdir, şiddetle kınıyorum" dedi. AKP Afyon milletvekili Halil Aydoğan da usulen söz alarak Kaplan'ı "Kelimelerin arasına birşeyler sıkıştırıyorsunuz. Zamla sınır ötesinin ne alakası var" dedi. Kaplan, buna karşılık, "Sınır ötesine karşı çıkacak, savaşa karşı barışı savunacak ve bunu açıkyüreklilikle söyleyecek bir insanım. Bugüne kadar sürekli susturulmak istendim. AKP'den, CHP'den icazet mi alacağım? Başka partilerden nasıl konuşacağımı mı öğreneceğim? Beni susturamazsınız, demokrasi var. Fikirlere tahammül etmeyi öğreneceksiniz. Yazıklar olsun" dedi. Kaplan ile CHP'li Korkmaz karşılıklı olarak çıkan tartışmaya, AKP'li Hasgür de katıldı. Korkmaz, Kaplan'a, "Orduya hakaret ediyorsun" diye bağırırken, Kaplan da, "Bir daha beni susturmaya kalkmayın burda. Hiçbir arkadaşımın burda bana saygısızlık yapma hakkı yok. Böyle şey olur mu" dedi. AKP'li Hasgür ise, "Sen Türk Milleti'ne hakaret ediyorsun" diye bağırdı. Kaplan bunun üzerine, "Bana hakaret ediliyor. Ben kimseye hakaret etmiyorum. Hakları olan, eşit bir yurttaşım" yanıtını verdi. Hasgür, "Diliniz varıyorsa PKK'ya karşıyız, deyin" çıkışında bulundu. Komisyonda başından bu yana hep susturulmaya çalışıldığını ifade eden Kaplan, "Alışmışsınız geçmiş dönemde, light muhalefet vardı. Havada bulut, ördek, diyorsunuz" diye konuştu. CHP'li Korkmaz'ın yüksek sesle hakaretlerinin sürmesi üzerine Kaplan, "Ordunun darbesini mi savunuyorsun, 12 Eylül'ü mü savunuyorsun, askeri mi savunuyorsun?" dedi. Korkmaz, orduyu savunduğunu ifade ederken, Kaplan, "Yeter artık, bu ülkenin demokrasiye ihtiyacı var. Buyrun kardeşim devam et. Ama darbeleri savunamazsınız. Biraz saygılı olun. Ben çıkayım, siz rahat çalışırsınız. Bağışlayın değerli üyeler, teşekkür ederim" diyerek komisyon toplantısını terketti.

0 Yorum: