Albay Ali Öz hatırlamıyormuş

Hrant Dink cinayeti sırasında Trabzon'da İl Jandarma Alay Komutanı olanı Albay Ali Öz, nihayet hakimin karşısına çıktı. Daha önce yargılanması için yapılan başvurular reddedilen ve Dink cinayetindeki rolü sürekli olarak hasır altı edilmeye çalışılan Öz, dün dün Bursa'da tanık olarak ifade verdi. Dink cinayetiyle ilgili olaydan önce kendisine bilgi geldiğini hatırlamadığını söyleyen Öz, Dink'i tanımadığını ileri sürdü.ali_oz_il_jandarma_komutan_hrant_dink
Öz'ün hafıza sorunu yok ama hatırlamıyor
Agos Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hrant Dink'in öldürülmesinde ihmali olduğu gerekçesiyle hakkında soruşturma açılmasına karar verilen eski Trabzon Jandarma Alay Komutanı Albay Ali Öz, olay öncesi kendisine bir bilgi geldiğini ama hatırlamadığını iddia etti. Trabzon 2. Sulh Ceza Mahkemesi'nin kararı doğrultusunda Bursa 1. Sulh Ceza Mahkemesi'nde tanık olarak ifadesine başvurulan Albay A.Ö, 16-17 Ocak 2007 tarihinde Trabzon Jandarma Bölge Komutanı ile birlikte bağlı birimlerde denetleme yapmak üzere bölgede dolaştıklarını belirtti. Albay Öz, 20 Ocak 2007'de Zigana Dağı'na gittiklerini, Gümüşhane Alay Komutanı ile toplantıda biraraya geldiklerini ve geceyi de burada geçirdiklerini söyledi.
A.Ö, Zigana'da bulundukları sırada Trabzon İl Jandarma Komutanlığı İstihbarat Şube Müdürü Yüzbaşı Metin Yıldız'ın kendisini aradığını belirterek, 'Bana 'Komutanım Hrant Dink'in öldürülmesiyle ilgili bazı bilgiler var, çekelim mi?' dedi. Ben de kontrol ederek çekmelerini söyledim' dedi. Aynı gün Trabzon Emniyet Müdürü'nün kendisini arayarak, Ahmet Samast isimli bir kişinin gelip, gazeteci Hrant Dink'i vuran kişinin oğlu olduğu yönünde ihbarda bulunduğunu bildirdiğini anlatan Albay Öz, şöyle devam etti: 'Olaydan sonra müfettişler geldi. Kapalı zarfla benden bazı bilgileri istediler. Ben bu bilgileri hazırlayarak gönderdim. İstanbul Cumhuriyet Savcılığı'nın bizden istediği bilgiler de gönderildi.' Mahkeme Başkanı Tülin Ertuğrul Özkan'ın, Trabzon 2. Sulh Ceza Mahkemesi'nde 'görevi kötüye kullanma'' suçundan yargılanan Jandarma Kıdemli Başçavuş O.Ş ve Uzman Çavuş V.Ş'nin ifadelerini okumasının ardından Albay A.Ö, şunları kaydetti: 'O.Ş. ve V.Ş'nin söylediği gibi olay öncesi bana bir bilgi geldiğini hatırlamıyorum. Toplantıda herhangi bir şekilde söylenmedi, konu gündeme gelmedi. Gerçekten ben hatırlamıyorum. Öyle bir istihbari bilgi ellerine geçmiş ise zaten bu kişilerin bunu hemen kayda girmesi gerekirdi. Toplantıda gündeme getirilip getirilmemesi çok önemli değildir. Benim anlatılanlar ile ilgili bilgim ve görgüm bu kadardır.''
Havuz sorunu yokmuş Albay Öz, Dink Ailesi'nin avukatlarından Ergin Cinmen'in, 'M.Y, A.O.Ç, H.P, G.G, H.Y ve G.A'yı tanıyor musunuz? Bu kişilerle aranızda bir husumet oldu mu?' yönündeki sorusuna, 'Bu askeri bir konu olduğu için cevaplamak istemiyorum' cevabanı verdi. Avukatlardan Hakan Bakırcıoğlu'nun 'Hrant Dink'i tanıyor muydunuz' sorusunu ise Albay Öz, 'Olaydan önce ne Hrant Dink'i ne de gazetesini tanımıyordum, bilgi sahibi değildim' diye yanıtladı. Avukatların 'Hafıza sorunu yaşıyor musunuz' yönündeki sorusunu ise A.Ö, 'Herhangi bir sorunum yoktur' diye yanıtladı. Bu arada, Albay Öz mahkeme salonu çıkışında gazetecilerin davaya ilişkin soruları üzerine, 'Şu an askeri görevliyim. Belki emekli olunca konuşuruz, belki de kitap yazarız' diye konuştu. BURSA
Arşiv bağlantıları
Ukrayna olayında da yollar Öz'lü çıktı / 16.08.2007
Dink cinayetine bir örtü de YAŞ'tan / 06.08.2007
Trabzon'un Öz'ünü Türkiye'ye dağıttılar / 28.05.2007
Sözde değil Öz'de dokunun / 23.04.2007

0 Yorum: