'Türk askeri olmayı reddediyorum'

vicdaniretcimehmetaliavci Vicdani retçi Mehmet Ali Avcı, 'Kürt genci olarak vicdanımın ve bilincimin bütün zerreleriyle bu düzenin sürdürülmesinde temel unsur olan Türk ordusunda askerlik yapmayı reddediyorum' Türkiye'de yaşanan savaşa karşı vicdani reddini açıkladı.
Avcı birçok siyasi parti ve demokratik kitle örgütünün desteğiyle İHD İstanbul Şubesi'nde basın toplantısı düzenledi. 'Savaşın insan kaynağı kurutulmalı' şeklinde pankartın asıldığı salonda açıklamalarda bulunan Avcı, Türkiye'nin Kürtleri tanımadığını ve kendisinin de bir Kürt olarak Türkiye Cumhuriyeti'nin vatandaşı olmayı kabul etmediğini söyledi. Kürtlerin ekonomik, dil, siyasal, sosyal, kültürel haklarının gasp edildiğini vurgulayan Avcı, 'Kurulduğu günden beri insanlık suçlaryla ünlenen Türk ordusunda zorunlu olarak askerlik yaparak bu suç örgütünün halen işlemeye devam ettiği insanlık suçlarına ortak olmayı reddettiğimi resmen beyan ediyorum. Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ve işbirlikçilerin yarattığı bu insanlık dramından nasibini almış, hayatını sürgünlerde yaşamış 23 yaşında bir Kürt genci olarak vicdanımın ve bilincimin bütün zerreleriyle bu düzenin sürdürülmesinde temel unsur olan Türk ordusunda askerlik yapmayı reddediyorum' diye konuştu.
Askeri ya da sivil hiçbir görevde yer almayacağının altını çizen Avcı, 'Hiç kimse bana zorla askerlik yaptıramayacak, hiç kimsenin, elinde silahıyla öldürmeye hazır asker olmayacağımı ve hiçbir şekilde bu ülkede ısrarla sürdürülmek istenen totaliter ve şovenist düzenin sürdürülmesinde askeri ya da sivil hiçbir görevde bulunmayacağımı, vicdani total reddimi bildiriyorum' dedi. Avcı, savaşı istemeyen tüm yurttaşları vicdani ret hakkını kullanmaya çağırarak, şunları söyledi: 'Vicdanı olan herkesi askere gitmemeye, askerlikle ilgili hiçbir işlem yapmamaya ve vicdani reddini açıklamaya çağırıyorum.' İSTANBUL / DİHA

İşkence : Vicdani retçi Bal'a Askeri Cezaevi'nde linç girişimi

0 Yorum: